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Was ist der Unterschied zwischen Dyneema® und Polyestertauwerk?

Dyneema® und Polyester sind die beiden am häufigsten verwendeten Materialien für Tauwerk auf Segelbooten. Die Leinen werden zwischen diesen Materialien ausgewählt. Manchmal werden Dyneema®- und Polyesterfasern auch in einer Kombination verwendet.  Blog lesen

Welcher ist der beste Schäkel für mein Boot?

Bei Premiumropes werden wir oft gefragt, welchen Schäkel wir empfehlen. Es gibt eine große Vielfalt an Formen, Ausführungen und Materialien, die es schwierig machen, sich zu entscheiden. In diesem Artikel helfen wir Ihnen zu entscheiden, welcher der beste Schäkel für Dich ist. Blog lesen

Why is the core of my Dyneema rope free from the cover?

One of the most popular ways to make a neat finish at the end of a rope is melting. This is a good solution for polyester ropes because core and cover are of the same material. However, it is not the best way for ropes with a super fibre core. The different materials of the core and cover will not melt together properly and you will see the core is separated from the cover.  Read blog

Woran erkenne ich das Material meiner Schoten und Fallen?

Es gibt viele verschiedene Arten von Tauwerk im Segelsport. Und es ist nicht immer einfach zu erkennen, welche Art von Leine sich auf einem Boot befindet. Schon gar nicht, wenn die Taue schon eine Weile in Gebrauch sind. Aber woher weiß man, aus welchem Material ein Tauwerk besteht?
Es gibt viele verschiedene Konstruktionsarten und Materialien für Tauwerk. Dadurch sind viele Kombinationen möglich. Es gilt jedoch, dass nur wenige Konstruktionsarten und Materialien auf Booten üblich sind.  Blog lesen

Which diameter are my ropes?

Ropes come in many different diameters and there are guidelines to help you choose the right diameter for your purpose. But how do you know which diameter the halyards and sheets on your boat are? How do you measure the diameter?  Read blog

Why won’t my sheet ease properly?

If your mainsheet does not ease well and the rope has a lot of friction, it is difficult to sail. This is particularly noticeable when there is not a lot of wind. This friction can have multiple causes. One of the reasons could be that there is a lot of resistance on the bearings.  Read blog

What is the right rig tension for my boat?

Tuning your mast with the correct shroud tension is an important part of your boat trim because of the use of mast bend to control the sail shapes under different wind conditions.  Read blog

How do I choose the right block or pulley?

There are many different blocks and pulleys out there, but how do you know which is the right one? There are so many options that it’s hard to make the right choice.  Read blog