8 - Boom vang
Depending on the yacht, there are typically two different situations:
1) Control lines that runs through blocks, with a gear ratio (e.g. 1:4) damping the effect of rope tension and elongation on sail trim. Here good grip, some flexibility are most important. The boom vang needs to be easy to manually handle.
2) Lines in systems, often taking the total load (so without gear). These lines should have higher strength and low elongation to ensure good a sail trim. The sail stays flat with increasing winds. Cruising yachts can use polyester or step up to SK38 Dyneema® or Stirotex® for a boom vang.
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DX Core 78 (Bio-based) Dyneema®Artikelnummer: PRR450
Anwendung als Trimmleine oder als Backstag/Achterstag.
Dieses Tauwerk ist komplett aus bio-based Dyneema® SK78 Fasern hergestellt, ist extrem stark, hat eine geringe Dehnung und ein geringes Gewicht. Die Beschichtung sorgt für UV-Beständigkeit und bessere Abriebfestigkeit. Dieses Universaltauwerk ist ideal für z.B. Schlaufen (Loops), Tauwerkschäkel, Vorläufer, Relingszüge, Baumniederholer oder Cunningham. Es ist auch sehr gut für Kite-Surfing-Leinen geeignet.
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S CoreArtikelnummer: PRR350
Anwendung als Trimmleine oder Backstag / Achterstag
Tauwerk aus 100% Stirotex Fasern ohne Mantel. Stärker als Stahldraht und ohne Reck!
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